Hej hopp



Måndag idag, ny vecka nya tag. :)
Ska straxt åka in till stan för att handla lite. Jag tänkte nämligen baka idag. Mina favoritkakor, cornflakeskakor. Sååå jäkla gott. Var längesen jag bakade överhuvudtaget, så det ska bli trevligt.. Hoppas dem blir goda bara, haha. Jag är inte så duktig i köket, men inte värdelös heller :)




  • 100 g smör
  • ½ dl ljus sirap
  • 1½ dl socker
  • 4 msk kakao
  • Ca 5 dl cornflakes

  • Gör så här: Smält smöret i en kastrull och tillsätt sedan resten av ingredienserna förutom kokosen och cornflakes.  När du har fått allt till en jämn smet så tillsätter du kokos och cornflakes. Rör om. Lägg smeten i vanliga bullformar och låt sedan stelna i kylen


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0