Fick skjuts av farbror blå.



Okej denna dagen har inte vart så speciell rolig. Vaknade iofs upp på hyffsat bra humör tills jag tittade ut och såg hur det regnade.

Men sen när jag skulle åka in till stan för att handla så vart det mindre kul. Det gick inga tåg, så jag åkte moped in haha. Men iallafall så när jag hade vart och handlat lite så skulle jag åka hem, då ser jag att det står poliser på vägen med en röd lampa som viftar in mig, shit pommes tänkte jag, jag har ju inte färdebevis. Blev helt skakis och tänkte jaha det här kommer bli kul, NOT!
"Hej, vi gör en kontroll kan du blåsa i den här, det har du väl gjort förut va så du vet hur det går till?"
- Ja såklart..
*Blåser som sjutton i den där jobbiga saken*
Sen frågar han mig om jag har färdbevis.
- Ehm, hmm, pfft, njaa. Asså nej det har jag inte
- Nehe ? Men du vet väl att du inte får köra utan färdebevis det får du böter för!
- Jo jag vet *tittar ner i marken och skämms som bara den.
Ja sen gick han iväg och skrev böteslapp, ringde runt och kollade osv.. Så jag fick med mig en böteslapp på 1800 kr! Väldigt saftigt och kul att betala. Eller inte..
Sen fick jag ju inte köra hem med den såklart, så farbror blå fick köra hem mig då det inte gick några bussar eller tåg, och att jag knappt känner några här eller nån som var hemma. Väldigt trevliga må jag säga, kul att möta trevliga och pratglada poliser, fler sånna behövs. :)

Aye är man dum som kör utan färdebevis så får man ju skylla sig själv såklart, men endå jäkligt surt iallafall.
Nu ska jag trösta mig med marianne chocklad och ladda ner mamma mia, såg att den äntligen hade kommit ut på nätet. Det gjorde mig lite glad iallafall :)

Juste ja, mamma ringde under tiden som dem hade mig där, så jag tog upp telefonen för att trycka av så det inte ringde när han pratade med mig, men istället råkade jag svara så mamma hörde ju lite. Så hon ringde och ringde sen och var jätte orolig, fast hon trodde jag hade åkt dit för att ha snattat eller nåt haha mamma du är för söt :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ojdå:P

2008-10-02 @ 07:06:34
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Karin

färdbevis? hahah vad är det?

2008-10-02 @ 10:35:39
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

aha men trodde du körde bil?

2008-10-02 @ 19:44:17
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0