Sånt här gör mig så jäkla ledsen!



Jag sitter och kikar runt lite på nätet och hittar en gammal artikel om djurplågeri. Det gör så ont i mig att läsa sådant, kan inte hålla tillbaka tårarna, hur kan man skada ett djur som inte kan försvara sig?

"Den låg svårt medtagen vid ett träd, fastbunden kring halsen med blått nylonrep. Runt nosen hade den flera hårt snörda plastremmar som hindrade den från att skälla, äta och dricka.
Där har valpen stått bunden i minst tre dagar."


"Så sent som för en månad sedan hittades hunden Kira i närheten, svårt misshandlad och hängd i ett träd i sitt eget koppel. För en vecka sedan hittades en katt i Silkeborg med avklippta öron, och en annan katt påträffades med två sprängladdningar fasttejpade kring magen.
Ingen har ännu gripits för något av dåden"

Är inte detta sjukt ? Hur har man hjärta till att ens tänka tanken? Skulle jag möta dessa människor som gör något sådant då skulle jag inte kunna hålla mig, jag skulle seriöst plåga dem på samma sätt som dem plågar djuren, om inte värre!
Alla djurplågare borde få ett nackskott.. Hoppas ni dör era fega jäklar som ger er på dessa små liven som bara vill en väl.. Usch dem får mig att må illa.. Brukar titta på djuräddningen på animal planet ibland, men inte ofta jag klarar av det ens då man ser hur illa det går för vissa djur, men VARFÖR i helvete skaffar man ett husdjur om man inte kan ge den all sin kärlek?? Man ska tänka sig för innan man skaffar ett djur.. Ett djur är värt precis lika mkt som en människa i mina ögon..

Det var allt från mig.. Arg och frustrerad är jag!

Kommentarer
Postat av: Fredrik Lindbladh

Ja, att se djur som plågas är inte kul. Hoppas ägaren fattar vad han eller hon gör mot hunden. Men samtidigt har man inte ansvar för vad ägaren gör, så det är myndigheternas sak. Tyvärr kan man inte söka på hundbilder för att få ett namn, såsom man kan om människor. Men man måste ändå säg vad man tycker och det är iallafall bra. Bästa hälsningar Fredrik L.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0