En tanke..

Låg i sängen och drömde mig tillbaks till mitt "gammla" liv.. Gud vad jag saknar det, jag vill spola tillbaka tiden och frysa den till när jag var i 14,15,16,17 års åldern.. Jag kännde verkligen att jag levde då.. Visserligen var det fest varje helg, och vissa vardagar, men man satt aldrig hemma och tråkade, hittade alltid på något med kompisar, och hade allmänt kul.. Har en massa fina minnen.. Och jag vill bara tillbaka.. Hade gjort vad som helst, VAD som helst! Blir nästan ledsen över att man blir äldre.. Nu känns det som man inte kan leva som man gjorde innan.. För nu är man vuxen, och har mer ansvar.. Tänk när man var liten och hade problem, då löste lite godis det mesta.. Nu är det väldigt mycket svårare...

Nu är livet inte alls som det var innan.. De flesta gammla kompisarna har splitrats, som tex flyttat härifrån, eller bildat familj osv... Eller ja bara växt upp och gått andra vägar..

Jag vill inte bilda familj, inte en.. Den tanken skrämmer mig.. Sitta här med barn, vara gift och hela paketet.. Då kan man inte vara den där omogna typen som man vart innan.. Usch vad tråkigt.. Jag vill inte bli äldre!!! Jag vill födas om på nytt.. Synd att det inte går bara... :(

Den här låten passar perfekt till detta inlägget :)


Och ni som är mellan 14-17 års åldern vill jag bara säga, TA vara på den åldern och tiden.. Det är inte alls tråkigt och vara i den åldern som många tycker, och som vill fylla 18 för att komma in på krogen.. Man vill bara bli ung igen..

Livet är en fest!

Kommentarer
Postat av: pam

Bra skrivet.. Håller verkligen med dig.. jag längtade sjuuukt mycket tills jag skulle fylla 18, och nu när jag gjort det och har provat på utelivet osv, så saknar jag 14 års åldern mer och mer.. jag tog inte vara på den så värst mycket vilket jag kommer få ångra :(

2008-05-03 @ 00:39:48
Postat av: Jen

Håller både med och inte med.. Visst vill man vara ung.. Men det är ju inte helt fel heller att få växa upp, bilda familj, sen när ungarna blir äldre så berättar man för dem om sitt roliga liv :) det måste ju vara en jätte härlig känsla..

kram Jen

2008-05-03 @ 00:41:14
Postat av: Anonym

vadå, saknar du att vara fjortis igen eller? haha

2008-05-03 @ 00:41:45
Postat av: A H R È N

Ja trivs bättre i den här ålder

2008-05-03 @ 10:49:48
URL: http://ahren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0